18‏/12‏/2011

براءة صهيون من جرائم مصريون.. ج2


أول مرة مبقاش عارفة اعبر عن إللي جوايا.. وأحس بالعجز عن الكتابة.. رغم أن الحاجة الوحيدة إللي بعرف أخرج فيها غضبي وآلمي هي الكلمات المكتوبة.. ورغم إحساسي أني لازم أدون وأسجل الجريمة إللي بتحصل في شارع مجلس الوزراء للمعتصمين عامة.. وللبنات إللي زي بخاصة.. إلا أني مش عارفة أكتب حاجة.. لكن عارفة حاجة واحدة أن حتى أبشع ناس بنتكلم عن تعاملهم مع الآخرين وهم الصهاينة في تعاملهم مع الفلسطينيين يقدروا يقولوا للجيش المصري يا معلم.. ويمكن يطلبوا يبعتوا كتايب ياخدوا كورسات هنا في مصر علي أيدي المجلس العسكري في كيفية التعامل بوحشية وغير آدمية وعدم أخلاقية مع مواطنيين عزل.. لكن طبعا الصهاينة مش هيتعلموا الحاجات دي عشان يتعاملوا بيها مع أبناء شعبهم.. لكن مع ناس من وجه نظرهم أعدائهم.. لأنها أساليب لا يقبلها الجيش الإسرائيلي علي أبناء شعبه.. فهو يهتم برفات قتلاه.. فهل يقبل بانتهاك آدميته وهو علي قيد الحياة..


معنديش غير لينك تدوينه كتبتها يوم 21 – 11 – 2011، عن جريمة سحل مواطن وقتله وإلقاء جثته علي كوم زبالة بالإضافة إلي باقي الجثث إللي تم تكويمها فوق بعض بعنوان "براءة صهيون من جرائم مصريون"..
http://kefeekedaa.blogspot.com/2011/11/blog-post_21.htmlيتناسب تماما مع الأحداث الحالية.. السيناريو ذاته.. والبشاعة ذاتها.. الأيد الآثمة الملطخة بالدماء ذاتها.. المجرم ذاته.. والضحية هي ذاتها.. لكن باختلاف الصور.. فانا حطيت لينك التدوينة القديمة دي.. وفيديو المهزلة الإنسانية..


ك. ك
18 – 12 – 2011

هناك تعليق واحد: